fredag 26 december 2008

Golden Gate Bridge



Två dagar i San Francisco avklarade och jag älskar redan staden. Liten och gemytlig i jämförelse med LA. Dagens aktivitet har varit promenad och lite till promenad...backe upp och backe ner! Efter en skön sovmorgon tar vi bussen till Golden Gate Bridge och börjar vår promenad över den omtalade bron. Solen skiner på en klarblå himel men luften är kylig och klar. En speciell känsla att gå över bron som man så många gånger sett i filmer och på TV...mäktigt! Men faktum är att den inte känns så stor som jag förväntat mig. Efter att ha gått fram och tillbaka över bron är Tommy och David trötta på att promenera och tar bussen till en skivaffär inne i stan. Själv fortsätter jag till stan till fots och 1,5 timma senare kommer jag tillbaks hostelet. Efter en varm och skön dusch går jag ner till Market Street och shoppinggallerian för att spendera någon timma innan jag möter upp med killarna igen. Andra dagen i San Francisco snart till ända!

Inga kommentarer: